دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
07 مرداد 1402 - 09:41

یونیورسیاد دانشجویان جهان| کسب نخستین مدال کاروان ایران به رنگ برنز

یونیورسیاد دانشجویان جهان| کسب نخستین مدال کاروان ایران به رنگ برنز
صبح نخستین روز از رقابت‌های یونیورسیاد دانشجویان جهان در چین با کسب مدال نخست کاروان ایران توسط بنی‌طالبی در تالو و به رنگ برنز آغاز شد.
کد خبر : 860398

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، سی و یکمین دوره بازی‌های یونیورسیاد دانشجویان جهان از امروز (شنبه) در ۱۸ رشته ورزشی و با حضور وزشکاران ۱۱۹ کشور در شهر چنگدو چین آغاز شد.

در نخستین روز رسمی این مسابقات، ورزشکاران کاروان ایران در رشته‌های تالو، پومسه، والیبال، تیراندازی، جودو و تیراندازی باکمان به مصاف رقبا می‌روند. اما در صبح نخستین روز مسابقات و در رشته تالو فرم ووشو، شاهین بنی‌طالبی در فرم نن چوآن در رده سوم ایستاد و اولین مدال کاروان دانشجویان ایران را به رنگ برنز کسب کرد.

در این رشته ۱۰ ورزشکار شرکت کردند که نمایندگان چین و هنگ کنگ مدال طلا و نقره گرفتند و نماینده شایسته کشورمان در رده سوم ایستاد.

همچنین، فاطمه حیدری در فرم نان دائو در میان ۹ نفر به عنوان ششمی بسنده کرد. در این فرم ورزشکاران کشور‌های چین، کره جنوبی و ماکائو اول تا سوم شدند.

سی و یکمین دوره یونیورسیاد دانشجویان جهان از ۶ الی ۱۷ مردادماه در چنگدو برگزار می‌شود. کاروان ایران در ۱۱ رشته در این رویداد حاضر است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته